27 January 2011

"Cukuplah Engkau bagiku"

Ya Rabbul Izzati….
Sungguh aku rindu..
pada cinta yang Kau curahkan tanpa batasan.. pada kasih yang Kau berikan tanpa mengharap balasan.. pada sayang yang Kau limpahkan tanpa mengira dosa2 yang telah aku canangkan di duniaMu.. pada nikmat yang Kau zahirkan dalam hidupku tanpa mengira masa dan ketika…
Ya Rabbul Izzati…
Sungguh aku ingin..
Bersama denganMu setiap saat dan waktu… berkongsi segala-galanya denganMu  tanpa ragu tanpa rahsia... berbicara denganMu tanpa hijab dan kesangsian.. mendekatiMu tanpa halangan dan alasan… mengingatiMu setiap detik seikhlas hati..  merinduiMu Ya Rabbi, pada setiap hembusan nafas, di segenap denyut nadi… dan.. MENCINTAIMU.. MENCINTAIMU… DAN MENCINTAIMU… dengan sepenuh hati… sepenuh jiwa dan raga Ya Allah.. sungguh aku ingin.….
Ya Rabbul Izzati….
Sungguh aku bersyukur..
Pada doa-doaku yang telah Kau makbulkan.. pada permintaanku yang tidak pernah Kau hampakan Ya Allah… pada hikmah yang telah Kau janjikan dan Kau kotakan setelah aku Kau uji Ya Habibi… pada ketenangan yang aku rasai di bawah lembayung rahmatMu Ya Rahim… sungguh Agung cintaMu Ya Tuhanku.. sungguh Agung cintaMu Ya Allah…. Sungguh aku bersyukur… sungguh aku bahagia…
Wahai Pemilik nyawaku….
Wahai Pemilik segalanya tentangku…
Terimalah cintaku Ya Allah…
Terimalah cintaku Ya Allah….
Terimalah cintaku Ya Allah…..
 Aku terlalu merinduiMu…
Terlalu…
Ku insafi Ya Ilahi…
Tiada apa pun di pentas ini yang abadi kumiliki…
Semuanya milikMu…
Betapa Engkau menyayangi aku Ya Allah….
 Ya Rabbi.. Ya Habibi.. Ya Ilahi…
Ku bahagia dalam redhaMu….
“cukuplah Engkau bagiku”…





No comments:

Post a Comment

The mOment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...