02 March 2011

"Bukan kamu!!"

Sejenak indahnya Nur Ilahi bagaikan menjentik hati, sekilas detik  itu juga rayuan musuh azali menjelma memujuk supaya kembali ke lembah gerhana…
Di saat ketenangan menjengah lantaran menikmati lazatnya cinta kekasih hakiki, sejurus itu juga bisikan ahli Jahannam mengelirukan pandangan agar berpaling ke haluan dusta..
Cukup-cukuplah wahai iblis laknatullah…
Sudah-sudahlah wahai syaitan yang dimurka Allah…
AnNaar dan Al Jannah itu amat jauh berbeza..
Sesungguhnya kami mengejar suatu nikmat yang tiada taranya..
Aku hamba Allah…
Aku berusaha untuk taat kepadaNya..
Bukan kepadamu wahai musuh yang nyata..
Sekalipun engkau menyukai aku,, sekalipun kau memberikan aku nikmat sementara ketika aku lalai, dek terpedaya dengan hasutanmu, bagaimana lembut angin kemungkaran yang kau tiupkan untuk mengajakku ke jalan yang dibenci oleh Tuhanku..
Kuakui aku juga tidak kuat..
Namun,
Hanya SATU bagiku..
Cintaku hanya kepada ALLAH..
Bukan kepadamu!!
Sesungguhnya Dia yang menciptakan aku dan memberikan segala-galanya yang engkau tidak mampu berikan kepadaku..
Engkau syaitan yang berpaling tadah…
Jangan dekatiku lagi..
Hatiku bukan padamu..
Sesungguhnya aku sedang mencuba untuk berpisah denganmu iblis laknatullah..
Berhentilah merayuku..
Kasih dan sayangku bukan untukmu..
Pergi….
Pergilah……
Selemah mana pun imanku, kau tetap musuh yang nyata bagiku..
Aku sudah punyai kekasih hati…
Yang jauh lebih menyayangiku dan memberikan yang terbaik untukku dan saudara-saudaraku yang lainnya..
Hanya kepadaNya aku berserah diri…
Bukan kamu!!
Pergilah…..
Sedekat mana pun aku kau hampiri…
Akan ku cuba..
Aku berusaha..
Aku nekad..
InsyaALLAH….
Aku punya Dia..
Bukan kamu!!



No comments:

Post a Comment

The mOment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...